Yleiset varaus- ja peruutusehdot
Aawa International Oy

Varaus ja vahvistus
Asiakkaan on varausta tehdessään ilmoitettava nimensä, puhelinnumeronsa, sähköpostiosoitteensa, asuinosoitteensa sekä saapumis- ja lähtöajankohta. Varaus on sitova varaushetkestä alkaen. Asiakas on velvollinen tarkistamaan varausvahvistuksen tiedot oikeellisiksi.

Saapuminen ja lähtöaika
Sisäänkirjautuminen on aikaisintaan klo 14:00, Kuhmon kamarimusiikkijuhlien aikaan klo 15:00 ja uloskirjaus klo 12:00 mennessä jos ei ole muuta sovittu. Saapuminen kello 18:00 mennessä. Huonetta pidetään varattuna klo 18:00 saakka tulopäivänä mikäli myöhemmästä tuloajasta ei ole sovittu ja varausta vahvistettu. Vahvistamattomissa varauksissa hotellilla on oikeus perua varaus klo 18:00 jälkeen ja myydä huone edelleen.

Peruutus ja saapumatta jättäminen
Asiakas voi peruuttaa huonevarauksen kustannuksitta viimeistään klo 18.00 varausta edeltävänä päivänä. Jos asiakas jää saapumatta, hotellilla on oikeus veloittaa yhden vuorokauden hinta. Hotellilla on oikeus ennakkomaksun tai täyden huonehinnan veloittamiseen varauksen teon yhteydessä sesonkiaikoina, kuten heinäkuussa. Ryhmävarauksen (min. 10 henkilöä) peruutusehdot sopimuksen mukaan. Ennakkoon maksetulla huonevarauksella ei ole peruutusoikeutta. Maksua ei palauteta.

Lähtö ennen sovittua ajankohtaa
Jos asiakas lähtee pois ennen sovittua ajankohtaa, on hänen ilmoitettava siitä. Muutoin hotellilla on oikeus veloittaa korvauksena yhden vuorokauden hinta. Jos kysymys on useamman yön majoituksesta, asiakkaan on maksettava sovittu hinta käyttämättä jääneeltä ajalta, ellei huonetta saada myytyä edelleen. Lähtö ennen sovittua ajankohtaa voi myös aiheuttaa muutoksen majoituksen kokonaishintaan, kun kyseessä on useamman yön majoitus.

Maksu
Maksu voidaan suorittaa paikan päällä hotellissa tavallisimmilla maksukorteilla (ei American Express) sekä käteisenä euroissa. Hotelli ei kuitenkaan ole velvollinen hyväksymään ulkomaan valuuttaa, kuponkeja, shekkejä tai maksukortteja, joita hotelli ei etukäteen ole kertonut vastaanottavansa. Jos huonetta ei ole maksettu ennakkoon, on hotellihuone maksettava käteisellä tai luottokortilla paikan päällä hotellissa. Voimme laskuttaa majoituksen myös etukäteen laskuttamalla.

Asiakkaan esiintyminen majoitustiloissa
Asiakas on velvollinen noudattamaan hyviä tapoja ja järjestyssääntöjä. Jos asiakas rikkoo näitä sääntöjä, hänet voidaan välittömästi poistaa hotellista. Asiakkaan on kuitenkin maksettava majoitukset ja hän ei voi vaatia suoritetun maksun palauttamista.

Vastuu asiakkaan omaisuudesta
Hotelli ei vastaa asiakkaan arvo- ja matkatavaroista hotellihuoneessa. Pysäköintialueella ei ole valvontaa. Arvoesineitä on mahdollista jättää säilytykseen hotellin vastaanoton kautta talletuslokeroon erikseen sovittavalla korvauksella.

Asiakkaan vastuu vahingoista
Asiakas on vastuussa aiheuttamastaan vahingosta, kuten tupakoinnista huoneessa, joka on aiheutunut tarkoituksella tai huolimattomuudesta huoneeseen tai muihin tiloihin, huonekaluihin, laitteisiin tai muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen asiakkaan, hänen vieraidensa tai lemmikkiensä toimesta. Vastuu vahingoista määräytyy yleisten korvausperiaatteiden mukaan.

Lemmikit
Lemmikit ovat tervetulleita hotelliin, huoneita on rajoitetusti. Lemmikkilisä on 15 €/lemmikki/varaus. Asiakas on vastuusta lemmikistä huoneessa ja yleisissä tiloissa.

Virheistä ilmoittaminen
Jos huone, varauksen yhteydessä tilattuun huoneeseen tai palveluun liittyvät erityisjärjestelyt tai palvelut eivät vastaa sovittua, majoitusyhtiön toiminnassa on virhe. Jos huone ei ole asiakkaan käytettävissä sovittuna aikana, majoitusyrityksen suorituskyvyssä on vika. Asiakas ei voi kuitenkaan viitata vikaan, jos hän ei ilmoita vastaanotolle tai varauksessa ilmoitetulle yhteyshenkilölle kohtuullisen ajan kuluessa vian havaitsemisesta tai sen aikana, jonka aikana hänen olisi pitänyt huomata vika.

Majoitusyrityksen ja asiakkaan väliset riidat
Majoitusyrityksen ja asiakkaan on ensisijaisesti keskusteltava keskenään vallitsevista erimielisyyksistä. Erimielisyyksien sattuessa asiakas voi pyytää apua kuluttajaneuvojalta. Asiakas voi myös toimittaa riidan kuluttajariitakomitealle ratkaistavaksi.

Aawa International Oy noudattaa Majoitus ja Ravintolapalvelut ry:n Maran ohjeistamaa Majoitusliikkeiden yleisiä varaus -ja peruutusehtoja.